سرنوشت مبهم یمنیها در زندانهای عربستان

سرنوشت مبهم یمنیها در زندانهای عربستان
الجمعة ٣٠ نوفمبر ٢٠١٢ - ٠٩:٥٩ بتوقيت غرينتش

عدن(العالم)ـ با وجود ادامه درخواست های مردم یمن برای آزادی شهروندان یمنی از زندان های عربستان سعودی، دولت یمن همچنان در این خصوص سکوت کرده است.

"مانع احمد طالب" برادر نوّاف احمد طالب فعال اجتماعي زنداني در عربستان سعودي در این خصوص به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: مقامات عربستان سعودي "نواف" را هفت ماه پيش در اين كشور تنها به اتهام نوشتن مطلب درباره جنبش مردمی جنوب یمن بازداشت کردند.
وي افزود: خانواده ام با سازمان هاي حقوق بشر، كنسولگري عربستان در يمن و كنسولگري يمن در رياض تماس گرفته اند اما کسی پاسخگوی ما نیست؛ ما در وضعيت بدي زندگي مي كنيم زیرا برادرم تنها نان آور خانه بود. از عربستان مي خواهيم برادر زنداني ام را آزاد كند.
"وليد محسن" زنداني سابق  در عربستان نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: در منطقه الدمّام در شرق عربستان بازداشت و بيش از هفت ماه زندانی شدم، در زندان هاي عربستان با مشکلات فراوانی مواجه بودیم. از پادشاه عربستان و دیگر مسئولان اين كشور مي خواهيم اتباع يمني را که در زندانهاي عربستان به سر می برند، آزاد كنند.
"حسين الخشي" روزنامه نگار یمني به خبرنگار شبكه العالم گفت: اتباع یمن به دستور دستگاه اطلاعاتي عربستان بازداشت و در زندان های این کشور حبس می شوند.
18:40          29/11              FA
 

كلمات دليلية :