نماینده عراقی: العراقیه با القاعده همدست است

نماینده عراقی: العراقیه با القاعده همدست است
الجمعة ٣٠ نوفمبر ٢٠١٢ - ١٠:٠٩ بتوقيت غرينتش

بغداد(العالم)- نماينده ائتلاف ملي عراق در پارلمان اين كشور برخی اعضای فهرست العراقیه را به همکاری با تروریستهای القاعده متهم کرد.

"سعد المطلبي" در گفت وگو با شبكه  العالم تأکید کرد: ادامه فعالیت های تروريستي القاعده و نفوذ این گروه ترویستی به درون نهادهاي دولتي عراق، با وجود گذشت ده سال از سرنگونی رژیم صدام، بیانگر حمايت برخی طرف های سیاسی از این گروه تروریستی است.
وي با اشاره به حمايت آشكار منطقه اي از القاعده در عراق افزود: برخي شخصيت هاي سياسي از فهرست العراقية به رهبري اَياد علّاوي در اجراي حملات تروريستي بر ضد غير نظاميان در عراق با اين گروه همكاري مي كنند.
المطلبي گفت: القاعده اكنون در منطقه حمرين در شمال عراق استقرار يافته است و نقشه هاي آشكاري براي آسيب رساندن به روند سياسي در عراق دارد؛ اين منطقه در كنترل نيروهاي پيشمرگه كُرد قرار دارد وچنانچه عراق نقشه فراگير امنيتي داشته باشد مي تواند  اين گروه هاي تروريستي و تكفيري را نابود کند.
وي با اشاره به اختلافات اخير بين منطقه كردستان عراق و مسئولان بغداد تاكيد كرد: رژیم صهیونیستی حضوری واقعي در منطقه كردستان دارد و این نفوذ در حال تاثیر گذاری بر اوضاع این منطقه است.
المطلبي خاطرنشان کرد، دخالتهای خارجی در منطقه كردستان عراق مشكلات فراوانی برای سایر مناطق عراق بوجود آورده است و موجب بی اعتمادی مردم عراق به احزاب عراقی حاکم بر کشور شده است زیرا این احزاب موضع قاطعی در قبال منطقه کردستان اتخاذ نکرده اند.
Mal-29-17:40
 

كلمات دليلية :